Foutmelding

Deprecated function: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in drupal_get_feeds() (regel 394 van /home/home2/s/scooterweb/public_html/includes/common.inc).

Scooter als taxi

Nieuws

AMSTERDAM Met de Hopper is Amsterdam vanaf vandaag een nieuwe vorm van openbaar vervoer rijker. De groene scooters rijden de hele stad door op zoek naar klanten.

Voor 2,50 euro mag je achterop en kun je overal zo'n beetje afgezet worden waar je wilt. De Hopper moet het gat opvullen tussen trams en de ov-fiets. De scooter is te bestellen via de telefoon, via een app op de mobiele telefoon maar ze zijn ook gewoon aan te houden op straat. Het bedrijf start met dertig 'hoppers', uiteindelijk moeten het er honderd worden.
 

Reacties

afbeelding van Remas
Door Remas op

Helaas dit bericht stond in Taxipro:

Amsterdamse taxidienst per scooter Hopper is failliet

Gepubliceerd op 22-07-2013 om 10:58
hopper, scooter, taxi, Amsterdam

De Amsterdamse scooter-taxidienst Hopper is failliet. Het bedrijf concurreerde met de plaatselijke taxi’s en vervoerde op groene scooters mensen voor 2,50 euro door het centrum van Amsterdam en van en naar de Zuidas. De dienst heeft het nog geen negen maanden volgehouden.

Volgens curator Nienke Bobbert worden de mogelijkheden van een doorstart onderzocht. “Er waren al gesprekken met een mogelijke financier toen het bedrijf nog in surseance was, maar die liepen op niets uit. Nu zijn we in gesprek met verschillende partijen over een mogelijke doorstart”, zegt ze in het Parool.

Elektrische scooter

Hopper is 1 oktober vorig jaar gestart. De dienst, waarbij de elektrische scooters door de stad reden en beschikbaar waren voor kleine ritjes, moest in het gat tussen openbaar vervoer, de ov-fiets en de taxi springen.

De dienst begon met 37 elektrische scooters, die voor 11.000 euro per stuk waren omgebouwd. Zo was het zadel verlengd en was er een grote doos met ledschermen achterop gebouwd waar de passagier tegenaan kon leunen, maar waar ook reclame op werd getoond.

Werklozen

De scooters werden bestuurd door studenten en langdurig werklozen. De inkomsten moesten worden verdiend met de verhuur van de reclameborden en het franchisen van de scooters. Maar daar een succesvolle business op te bouwen, is dus niet gelukt.

Bron: www.taxipro.nl