Error message

Deprecated function: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in drupal_get_feeds() (line 394 of /home/home2/s/scooterweb/public_html/includes/common.inc).

GroenLinks en PvdA: Scooteroverlast aanpakken op 9 oktober 2013

2 posts / 0 new
Last post
Dushi
Dushi's picture
GroenLinks en PvdA: Scooteroverlast aanpakken op 9 oktober 2013

PvdA sluit zich ook al aan bij GrL en FB clan. Iedereen weet dat de fietsers in Amsterdam geen lieverdjes zijn en net zo goed overlast bezorgen. Op het fietspad mogen fietsers 30 km pu met bakfietsen, e-bikes en snorscooters 25 km per uur. PvdA actie om stemmen te trekken...denk eens over hoe we in Amsterdam met zn allen bredere fietspaden krijgen en steek dat geld in handhaven van snelheidsovertreders op het fietspad...fiets en scooter. 

 

GroenLinks en PvdA: Scooteroverlast aanpakken

door REDACTIE op 9 oktober 2013

De overlast van scooters wordt in Amsterdam elk jaar groter. Op dit moment maken scooters 1 procent van de verkeersdeelnemers uit, maar zorgen ze voor 16% van de ongelukken. Dat is een te groot percentage.

Een van de grootste probleem ligt op de fietspaden. Scooters rijden daar met dertig tot veertig kilometer per uur overheen, terwijl de fietsers maar tussen 18 en 25 kilometer per uur gaan. Dat zorgt voor gevaarlijke situaties voor kinderen op de fiets,  voor fietsers die wat zwaarder beladen zijn en op smalle fietspaden.

De Partij van de Arbeid stelt nu samen GroenLinks voor om deze scooteroverlast structureel aan te gaan pakken. We beginnen bij de grootste blackspots en de scooters in parken. Door controles, samenwerking met de politie en gebruik van technische hulpmiddelen moet op deze plekken de scooteroverlast structureel worden teruggedrongen. In 2014 willen we hier 400.000 euro voor vrijmaken.

Edited by: Remas on 2013-10-09 14:38
Remas
Remas's picture
Reactie van Scooterbelang op amendement van PVDA en GL in 020

Het is jammer dat de politiek in Amsterdam zich met name bezig houdt met het bedenken van repressieve maatregelen voor een bepaalde groep verkeersdeelnemers.

Wij pleiten voor meer structurele oplossingen en langjarige aanpak van infrastructurele problemen in de hoofdstad. In dit geval is het belangrijk dat de regels en handhaving van die regels voor iedereen gelden, dus:
- maximaal 30 km op het fietspad.
- handhaving door rood rijden
- handhaving niet bellen en whatsappen tijdens het rijden/fietsen.
- handhaving overtreding eenrichtingsfietspad in twee richtingen gebruiken (oorzaak van vele (bijna) aanrijdingen)
- licht op de fiets/scooter
- richting aangeven bij het afslaan

En:
- verwijderen van fiets/scooter gevaarlijke obstakels
- verbreden fietspaden
- bereikbare scooterparkeerplekken bij parken.

Als we dit zijn allen doen (en ook handhaven) dan ziet het verkeersbeeld in Amsterdam een stuk rustiger uit met minder kans op ongelukken.

Want wist u dat de meeste ongelukken die door de fietser of scooter worden gemaakt eenzijdige ongelukken zijn. Dat betekent dat een ongeluk door de bestuurder zelf veroorzaakt zonder dat er andere verkeersdeelnemers bij betrokken zijn.

Scooterbelang behartigt de belangen van scooterrijders op het gebied van veiligheid, beeldvorming en rijplezier. Meld je aan op www.scooterbelang.nl